CLOUDSERVICES
Wat is werken in de Cloud?
Het werken in de Cloud kan kort worden samengevat als het opslaan en benaderen van bestanden en het gebruik van software via het internet in plaats vanaf de lokale computer. Men zou kunnen denken dat het werken in de Cloud uitsluitend geschikt is voor de zakelijke gebruiker, echter is dat beslist niet het geval. Ook in de particuliere sfeer wordt er meer en meer gebruik gemaakt van Cloud oplossingen.
Er zijn verschillende redenen om over te stappen naar de Cloud. Zo kan het uw organisatie meer flexibiliteit en schaalbaarheid bieden. Daarnaast is het kostenbesparend omdat uw organisatie niet langer hoeft te investeren in hardware en software om IT-systemen te onderhouden.
Maar het voornaamste voordeel van werken in de Cloud zit hem in het online (samen)werken. Cloud oplossingen maken het mogelijk om altijd en overal bij gegevens te kunnen. Of uw werknemers nu thuis, in de trein of op kantoor werken, ze hebben altijd en overal toegang tot bedrijfsgegevens. Zo kunnen ze makkelijk en efficiënt met elkaar samenwerken.
MICROSOFT 365
Het assortiment van Microsoft 365 is groot. Doordat alles zich bevindt in een cloud omgeving, kan er naar wens gebruik van worden gemaakt en wordt het continu uitgebreid. Microsoft 365 is ontworpen om u te helpen meer te bereiken met innovatieve Office-apps, intelligente cloudservices en beveiliging van wereldklasse. Een aantal onderdelen waaruit Microsoft 365 bestaat:
Microsoft Azure
Azure is het cloud computing platform van Microsoft dat helpt bij het bouwen, implementeren en beheren van applicaties. Met behulp van het wereldwijde netwerk van Microsoft-managed datacenters kun je eenvoudig op- en afschalen. In plaats van lokale servers aan te schaffen, te beheren en te onderhouden, kunnen deze gehost worden in de cloud. Maar Azure is veel meer dan alleen een gedistribueerd datacenter. Het biedt ook een breed scala aan cloud diensten. Het Azure-cloudplatform bestaat uit meer dan 200 producten en cloudservices die zijn ontworpen om u te helpen bij de creatie van nieuwe oplossingen, zodat u de uitdagingen van vandaag het hoofd kunt bieden en u op de toekomst kunt voorbereiden.
Microsoft OneDrive voor Bedrijven & SharePoint
OneDrive voor Bedrijven is speciaal ontworpen voor bedrijven. Met 1 TB per gebruiker heeft iedere medewerker toegang tot al zijn persoonlijke werkbestanden. Alle bestanden in OneDrive zijn privé, tenzij de gebruiker deze wilt delen met een collega. Microsoft SharePoint Online is de toepassing voor documentbeheer en online samenwerken met collega’s en partners binnen het platform Microsoft 365. Met Microsoft SharePoint ondersteunt u online samenwerken met dynamische bedrijfs- of afdelingssites waarop u documenten deelt en bewaart, nieuws publiceert of agenda’s deelt. Dit alles maakt SharePoint Online het ideale raamwerk voor een modern intranet.
Voor de particuliere gebruiker is het mogelijk om gebruik te maken van een persoonlijk OneDrive abonnement.
Microsoft Teams
Microsoft Teams is dé hub voor samenwerken & communiceren in groepsverband. Het biedt medewerkers een gebruikersvriendelijke, veilige en geïntegreerde oplossing om samen te werken en digitaal te vergaderen. Met Microsoft Teams kunnen uw medewerkers op iedere gewenste locatie en vanaf ieder apparaat chatten, vergaderen en samenwerken.
En nog veel meer
Microsoft 365 bestaat uit nog veel meer applicaties. Zo kan er onder andere gebruik worden gemaakt van Copilot, Defender, Forms, Intune, Planner, Power BI en nog veel meer. De ontwikkelingen binnen Microsoft 365 volgen elkaar in rap tempo op waardoor steeds meer nieuwe apps geïntroduceerd.
Voordelen
- Een hoge mate van beschikbaarheid
- Lage investingskosten
- Flexibiliteit in licentiekosten
- Mogelijkheid tot schalen van resources
- Altijd up-to-date met software
- Meerdere bedrijfsvestigingen, één centraal systeem
- Delen van informatie met collega’s
- Samenwerken met andere bedrijven
- Optimale beveiliging
NETWERKBEHEER
Door jarenlange ervaring en het volgen van de ontwikkelingen op het gebied van netwerken en netwerkinfrastructuren beschikt ons team over voldoende vaardigheden om uw bedrijfsnetwerk up-to-date te houden en te beveiligen zodat u ongestoord gebruik kunt maken van de netwerkresources.
- Door middel van de verschillende onderhoudsvormen, al dan niet op maat gemaakt, kunnen wij uw bedrijfsnetwerk preventief onderhouden en support verlenen aan uw medewerkers
- Door de uitgebeide productkennis van de voorname merken leveren en installeren wij de benodigde hardware passend bij uw bedrijfsnetwerk
- Wij zijn in staat om uw bedrijfsnetwerk te monitoren waardoor voortijdig mogelijke incidenten worden opgemerkt en worden verholpen
- Wij adviseren u bij beslissingsmomenten op het gebied van de ICT
3CX VOIP TELEFONIE
Wat is VoIP?
VoIP is de afkorting van ‘Voice over Internet Protocol’ of eenvoudig gezegd: bellen over internet. In plaats van bellen over de traditionele telefoonlijn, verloopt het gesprek over internet.
Met VoIP kan de bestaande telefooncentrale of PBX worden vervangen. Doordat VoIP gebruik maakt van het Internet Protocol kan het bijvoorbeeld gecombineerd worden met je CRM systeem. Tevens maakt VoIP telefonie gebruik van bestaande netwerk-infrastructuur waardoor een zéér flexibele omgeving ontstaat. Ook is het eenvoudig mogelijk om een telefonieoplossing in te richten voor verschillende vestigingen in binnen-, en buitenland.
Hosted VoIP
Bij hosted VoIP, ook wel Managed VoIP of hosted PBX of virtuele PBX genoemd, heeft u geen eigen telefooncentrale op locatie. U maakt gebruik van een op maat ingerichte telefooncentrale van de VoIP leverancier. Op die telefooncentrale neemt u enkel de diensten af die u nodig heeft. De telefoontoestellen zijn daarop aangesloten via een internetverbinding.
Voordelen van VoIP
- Lage tarieven: besparingen tot 70%!
- Volledig voorbereid op flexwerken
- Flexibele schaalbaarheid
- Gratis interne gesprekken
- Maak gebruik van de 3CX app op uw werkstation en/of smartphone
Voor wie is dit geschikt?
VoIP is voor elke ondernemer toepasbaar, en in alle gevallen goedkoper dan bellen via traditionele analoge verbindingen. Afhankelijk van de omvang van de organisatie, en het aantal telefoontoestellen dient een afweging gemaakt te worden of men gebruik gaat maken van Hosted VoIP (de telefooncentrale “buiten de deur”) of dat men ervoor kiest een eigen telefooncentrale aan te schaffen. Uiteraard kunnen wij u hierbij adviseren.